Stavební bytové družstvo Jindřichův Hradec
se sídlem: Na Piketě 535, Jindřichův Hradec III, 377 01 Jindřichův Hradec
tel. 384 370 080 nebo 605 277 773, e-mail:
Předmět činnosti bytového družstva
- Komplexní služby pro družstevní domy a byty a komplexní služby pro společenství vlastníků a bytových družstev ve správě.
- Vedení členské evidence, stanovení měsíčních předpisů a plateb ve smyslu občanského zákoníku § 1180 (příspěvek na správu domu a pozemku) a § 1181 (zálohy na plnění spojená s užíváním bytu a společných zařízení domu a pozemku), podle zákona č. 67/2013 Sb. ve znění zákona č. 104/2015 Sb. kterým se upravují některé otázky s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty, kterým se realizuje ustanovení § 1181 občanského zákoníku.
- Rozúčtování vynaložených nákladů vynaložených v daném zúčtovacím období a vyčíslení výše nákladů připadajících na jednotlivé byty.
- Vyúčtování nákladů za jednotlivé služby po rozúčtování celkových nákladů v poměru jim zaplacených záloh v daném zúčtovacím období.
- Vedení evidence a změn jednotlivých bytů a nebytových prostor na služby spojené s užíváním bytu a společného zařízení domu.
- Vedení evidence jednotlivých plateb, zajištění upozornění na neuhrazené platby, zaslání písemného výzvy k úhradě pohledávky, případně vymáhání těchto pohledávek právní cestou.
- Zajišťujeme individuální potřeby uživatelů bytů při převodu družstevního podílu, změny vlastníka jednotky (bytu či garáže), změny v počtu osob užívající danou jednotku atd.
- Zajišťujeme a vyřizujeme individuální dotazy ve vztahu k dědickému řízení, dotazů exekutorů a insolvenčních správců.
- Další dohodnuté činnosti a služby dle požadavků domovních schůzí a společenství vlastníků jednotek a fyzických osob.
- Oblast účetnictví:
- komplexní vedení podvojného účetnictví podle zák. č. 563/1991 Sb. v platném znění;
- zpracování účetní závěrky;
- zpracování podkladů pro daňové přiznání k dani z příjmů a vlastní vyhotovení přiznání;
- přiznání k dani z nemovitosti;
- zajišťování výběru peněžního ústavu pro případné úvěry na zhodnocování bytových domů;
- zajištění a vlastní provádění plateb za SVJ (na základě plné moci);
- rozúčtování úvěrů na jednotlivé byty;
- zpracování mzdové agendy;
- zpracování dohod o provedené práci ve vztahu k bytovým domům a společenství vlastníků;
- vedení fondu dlouhodobé zálohy na opravy a modernizaci společných částí a zařízení bytových domů včetně pravidelné informace prostřednictvím webových stránek EBYdnes.cz (online aplikace pro sledování nákladů na dům i jednotlivé byty) a zasíláním těchto dokladů na domy ve vlastnictví a správě;
- na základě zmocnění vyřizujeme likvidaci faktur;
- zajišťujeme státní dotace vztahující se k bydlení;
- poradenskou činnost při zpracování investičního plánu, přípravu smlouvy o dílo;
- spolupráci při zajištění a vyřízení dotačních programů;
- zajištění zákonného pojištění včetně společného zařízení domu;
- další dohodnuté služby dle požadavku jednotlivých domů.
- Služby technického charakteru:
- Základní služby spojené s bydlením (dodávka tepelné energie, vody, eklektické energie, zajištění všech povinných prohlídek a revizí elektrického zařízení, hromosvody; nízkotlaké domovní kotelny, společná plynová zařízení, výtahy pro přepravu osob nebo nákladů, požárně bezpečnostní zařízení, zařízení pro zásobování požární vodou, hasicí přístroje, společné komíny a spalinové cesty), včetně odstranění závad.
- Zajištění spolupráce při zajištění stavebního povolení, ohlášení stavby.
- Organizace výběrového řízení na zhotovitele, technické posouzení cenových nabídek.
- Spolupráce při výběru technického dozoru stavby a koordinátora BOZP, vč. vypracování příkazních smluv.
- Účast technika při realizaci zakázky (kontrolní dny, předání a převzetí díla, staveniště atd.)
- Spolupráce při podání a vyřizování reklamace po realizaci díla.
- Spolupráce při výstavbě nových výtahů v bytových domech.
- Zajištění oprav, havárií a rekonstrukci společného zařízení domu.
- Vedení a archivace technické dokumentace domu.
- Podle nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 2016/679 ze dne 27. 04. 2016 obecného nařízení o ochraně osobních údajů je správce osobních údajů povinen údaje zpracovávat zákonným způsobem, tj. zejména zajistit ochranu osobních údajů subjektů údajů. Za tímto účelem musí správce osobních údajů (společenství vlastníků) uzavřít s jednotlivými dalšími subjekty, kterým osobní údaje svěřuje (tzv. zpracovatelé osobních údajů), smlouvu, jejímž předmětem bude stanovení podmínek zpracování osobních údajů apod. Tuto smlouvu pro každé společenství v naší správě připravujeme tak, aby byl zajištěn plný servis v této oblasti právní úpravy. Za tuto službu správce účtuje poplatek ve výši 5,- Kč/byt a měsíc bez DPH, což není součástí administrativního poplatku.
- Administrativní poplatek za správu družstevních jednotek, správu jednotek ve vlastnictví fyzických osob, činí 120,-Kč/byt/měsíc bez DPH.
- Administrativní činnost, která není obsahem smlouvy o správě, nadstandardní služby, např. potvrzení bezdlužnosti při převodu jednotky, změně vlastnictví, zpracovávání podkladů pro PENB, zpracování podkladů a vyřízení náhrad z pojistných událostí, roční monitorování peněžního ústavu pro SVJ, zpracování stanoviska k žádosti ke stavebním úpravám uvnitř bytu, příprava smluv k pronájmu nebytových prostor v domě s byty, začleňování plateb z pronájmu, z exekučního řízení, insolvenčního řízení, příprava návrhu na změnu zápisu do veřejného rejstříku právnických osob, vypracování podkladů pro právní vymáhání pohledávek právní cestou, elektronické zpracování listin do veřejného rejstříku SVJ, příprava podkladů pro mimořádnou splátku úvěru. Cena těchto úkonů je obsažena ve směrnici administrativních poplatků družstva.